miercuri, 20 mai 2015

Krem a la krem cu mascarpone( si xylitol)

Nu am mancat niciodata ceva mai pufos si mai cremos....nu stiu daca a iesit asa de la xylitol ....am mai facut prajitura in diferite variante,chiar si cu fructe,dar niciodata nu a iesit asa de buna...am repetat-o de doua ori intr-o saptamana...am avut si oua proaspete de casa...Am mai facut varianta cu mascarpone si este mai buna decat reteta de baza,cea cu frisca si crema ole.Si cu fructe....este si mai delicioasa.
Oricum,cred ca xylitolul a avut un rol determinant la prajitura...Dar se poate face si cu zaharul obisnuit.
XYLITOLUL SAU ZAHARUL DIN MESTEACAN ESTE UN INDULCITOR NATURAL CARE SE GASSESTE IN COAJA MESTEACANULUI.DAR SI IN DIFERITE FRUCTE SI LEGUME SI POATE INLOCUI CU SUCCES ZAHARUL DIN ALIMENTATIE.XYLITOLUL ARE VALOAREA ENERGETICA MAI MICA DECAT ZAHARUL,NUMAI 2,4KCAL/G SI PUTERE DE INDULCIRE EGALA CU ACESTA.ESTE STABIL LA COACERE,FIERBERE SAU CONGELARE.SE DIZOLVA USOR IN TOATE MANCARURILE SI BAUTURILE.SE RECOMANDA LA PREPARAREA ALIMENTELOR,LA INDULCIREA BAUTURILOR,PRAJITURILOR,DESERTURILOR,PREPARATELOR CALDE SAU RECI,LICHIORURILOR,COMPOTURILOR.
XYLITOLUL NU SE FRAMANTA SI NU ESTE POTRIVIT PENTRU ALIMENTELE CE CONTIN DROJDIE.XYLITOLUL NU SE CARAMELIZEAZA.
Eu am cumparat xylitolul la cutie SLY,de la Auchan si a costat cam 21ron  400gr.Mi-a fost teama sa il folosesc in blat dar m-am riscat.Este putin mai dulce decat zaharul dar nu cu mult si are un gust tare bun.

INGREDIENTE BLAT:
7oua
7linguri xylitol(sau zahar)
1plic CREME OLE de la dr Oetker de ciocolata
1praf de sare
1plic praf de copt
CREMA:
1plic creme ole vanilie
500gr mascarpone
500ml frisca lichida
150ml lapte+50ml
1plic intaritor frisca(optional)
2-3linguri xylitol sau zahar pudra ,depinde de cat de dulce vrem
GLAZURA:
200gr ciocolata neagra
50gr unt
100ml frisca lichida
Mixam albusurile cu un praf de sare pana se intaresc,apoi adaugam treptat xylitolul si batem bine dupa fiecare lingura.Adaugam galbenusurile si omogenizam.Praful de la crema de ciocolata il amestecam cu praful de copt si il adaugam in oua,amestecand usor de jos in sus cu o lingura.Punem compozitia intr-o tava termorezistenta,tapetata si dam la cuptorul preincalzit,la foc potrivit,cam 20minute.Facem testul cu scobitoarea/Scoatem si lasam sa se raceasca.
Mixam cateva clipe mascarponele cu 50ml lapte(nu mult ca o stricam).Mixam praful de la crema ole de vanilie cu frisca lichida,indulcitorul,laptele si intaritorul de frisca pana se intareste,apoi adaugam crema mascarpone si mixam putin(nu mult!).
Lasam blatul in tava si punem peste el crema.
Pregatim glazura:topim ciocolata cu frisca lichida,apoi adaugam untul si omogenizam bine.Punem glazura peste crema si nivelam.Dam la rece cateva ore(daca aveti rabdare ))).















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu