joi, 27 decembrie 2012

COZONAC CU NUCA SI STAFIDE

INGREDIENTE:
  • 1kg faina pentru cozonac Boromir
  • 200gr unt
  • 6oua
  • sare
  • 50ml ulei
  • 250gr zahar pudra
  • 250ml lapte
  • esenta de vanilie
  • 60gr drojdie proaspata
  • UMPLUTURA:
  • 150gr nuca
  • 150gr cirese uscate
  • 150gr stafide
  • 3linguri cacaoa
  • coaja rasa de la o lamaie(eu am pus un plic de la dr Oetker)
  • 1esenta de rom
  • GLAZURARE:
  • zahar brun
  • 3galbenusuri

Mod de preparare reteta Cozonac cu nuca

Lasam toate ingredientele la temperatura camerei cu cateva ore inainte.Cand incepem prepararea cozonacului sa fie cald in bucatarie.
Amestecam drojdia cu putin lapte caldut(NU FIERBINTE!!!) si cu o lingurita de faina.Lasam la dospit 30minute.
Intr-un castron mai mare cernem faina si presaram in mijloc un praf de sare.
Topim untul in cuptorul de microunde,il lasam sa se racoreasca apoi il amestecam cu uleiul.
Ouale le batem spuma.
In castronul cu faina formam un gol in mijloc in care adaugam ouale batute spuma,zaharul,coaja de lamaie,esenta de vanilie.maiaua si restul de lapte.Adaugam usor untul amestecat cu uleiul.Framantam bine aluatul(eu am folosit mixerul planetar cu carlig),pana se desprinde aluatul de pe degete si se pune la dospit acoperit cu un servet la loc cald cel putin 30minute.Eu l-am pus langa aragazul in care mergea cuptorul.
Macinam nuca pe care o amestecam cu zaharul,cacaoa,esenta de rom si putin lapte,apoi adaugam stafidele si ciresele uscate.
Aluatul crescut il impartim in doua(ies doi cozonaci) si il formam cum vrem,apoi il ungem cu umplutura,il punem intr-o forma termorezistenta,il ungem cu galbenus de ou,lasam la dospit 20minute,il mai ungem cu ou inca o data si presaram desupra zahar brun.
Dam la cuptor la foc potrivit pana se rumeneste frumos.


















Un comentariu: