marți, 9 decembrie 2014

PRAJITURA CU NUCA SI CIOCOLATA


am gasit reteteta intr-un numar special din PRACTIC IN BUCATARIE si m-a cucerit de cum am citit prepararea...eu am schimbat putin glazura si am pus mai putin zahar in blat...o nebunie...am sa o repet curand cu siguranta..

INGREDIENTE

BLAT:
7albusuri
un praf de sare
14linguri zahar(eu am pus doar 7linguri)
1plic praf de amoniu
1plic praf de copt
7linguri faina
200gr nuca macinata
GLAZURA1:
200gr ciocolata alba
50ml frisca lichida
50gr unt
GLAZURA2:
200gr ciocolata neagra
50ml frisca lichida
50gr unt
50gr coniac sau lichior de ciocolata
CREMA CARAMEL:
7galbenusuri
250gr nuca macinata
6linguri zahar
250gr unt


MOD DE PREPARARE RETETA Prajitura cu nuca si ciocolata:

Albusurile le batem spuma cu un praf de sare pana se intaresc,apoi adaugam treptat zaharul si batem bine in continuare.Faina o amestecam cu nuca macinata,praful de copt si de amoniu si o adaugam in crema de albusuri si amestecam usor .Turnam compozitia intr-o tava tapetata cu harie de copt si dam la cuptorul preincalzit ,la foc mediu,pana se coace blatul.Scoatem si lasam la racit,apoi dam hartia de copt jos de pe fundul blatului.
Pregatim prima glazura:topim cicolata alba cu frisca lichida si untul,lasam sa se racoreasca putin,apoi turnam peste blat si nivelam.
Pregatim si crema:punem intr-o cratita emailata zaharul si lasam sa se caramelizeze dar nu prea mult si stingem cu untul taiat bucatele si adaugat treptat,amestecand continuu.Omogenizam compozitia.Intre timp mixam galbenusurile pana se albesc,apoi adaugam nuca si amestecam bine.Turnam peste zaharul caramelizat cu unt si lasam pana se ingroasa amestecul.Oprim focul si lasam sa se raceasca putin,amestecand din cand in cand.Nu lasam sa se raceasca de tot.Punem crema peste glazura de ciocolata alba si nivelam.Lasam la rece vreo 30minute.
Pregatim si glazura a doua,la fel ca si prima,doar ca adaugam putin coniac sau lichior(nu este obligatoriu).Punem glazura peste crema si nivelam.Dam la rece cateva ore inainte sa taiem.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu