duminică, 19 decembrie 2010

TORTUL LUI RAZVAN





pentru ca in 17decembrie nepotelul meu drag a implinit 13ani si a tinut sa-i fac eu tortul,m-am apucat de treaba,nu a iesit ce am vrut,dar e bun si acesta...si mai am unul,pt ca mi-a fost teama ca nu va ajunge la toata lumea....sectiune nu am,de abia dupa-masa se taie tortul,sper sa fiu prin preajma sa pot sa fac poza :))) 

Ingrediente

pt blat:
  • 6oua,
  • 180gr zahar,
  • 120 gr faina,
  • 60 gr amidon alimentar,
  • 1plic praf de copt,
  • 1plic zahar vanilat,
pt crema:
  • 400 gr crema mascarpone,
  • 2 plicuri crema ole de la dr.Oetker,de vanilie,
  • 400 gr lapte,
  • 400 gr frisca lichida,
  • 1conserva compot de mandarine,
pt decor:
  • 2 plicuri gelatina alba,
  • 4 linguri zahar,
  • zeama de la compotul de mandarine+apa pana la 400 ml,
  • cateva picaturi de esenta de vanilie,
  • colorant alimentar,
pt ornat:
  • 200 gr frisca
  • Portii: 10
  •   Timp de preparare: sub 9omin

Mod de preparare

Pregatim blatul:Separam galbenusurile de albusuri.Frecam galbenusurile cu 90gr zahar si un plic de zahar vanilat.Albusurile le batem spuma cu un praf de sare,apoi incorporam treptat 90gr zahar.
In compozitia de galbenusuri se adauga 5linguri din cantitatea de albusuri batute si faina amestecata cu amidon si praf de copt,apoi se adauga restul de albusuri,amestecand de jos in sus.
Tapetam o forma de tort de 26cm cu hartie de copt in care turnam aluatul.Dam la cuptorul preincalzit 35minute,pana se rumeneste frumos blatul.Scoatem si lasam sa se raceasca.
Mandarinele se scot din compot,se taie in doua si se pun pe o sita si se lasa sa se scurga zeama.
Crema:Intr-un bol punem laptele,crema de vanilie si frisca si mixam bine.
Pregatim si gelatina:amestecam zaharul cu gelatina si adaugam zeama de compot(lasam cateva linguri pt insiropat blatul) si diferenta de apa pana la 400ml lichid.Punem pe foc si lasam pana e gata sa inceapa sa fiarba.Punem esenta de vanilie si colorant,dupa preferinte.
Scoatem blatul din forma si il taiem in 3.Punem pe un platou partea de jos a blatului,insiropam,ungem cu crema,punam bucati de mandarine si contiunam iar cu blat,crema si fructe,terminand cu crema ultimul rand.
Turnam peste crema gelatina racita si ornam cu frisca,dupa preferinte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu