marți, 21 decembrie 2010

CONOPIDA IN SOS DE ROSII

am gasit reteta in revista ,,libertatea pentru femei'' si pentru ca era vineri,zi de post,i-am facut-o sotului meu,caci tinea post,am facut cateva modificari la ea,dupa gustul meu 

Ingrediente

  • o conopida mai mica,
  • 2 ardei capia rosii,
  • 2 ardei capia galbeni,
  • 1rosie, 
  • 1 bucatapraz mai mica, 
  • 2 fire ceapa verde,
  • 1 bucata usturoi,
  • 2 maini masline fara samburi, 
  • 1legatura patrunjel, 
  • 1conserva rosii in bulion de 380gr,
  • 250 ml bulion de casa,
  • ulei de masline,
  • 1lingura otet balsamic rosu
  • Portii: 4
  •   Timp de preparare: sub 90 minute

Mod de preparare

Se taie marunt ardeiul,ceapa si prazul si se calesc in putin ulei de masline.
Se strivesc maslinele cu mana pt a elibera aromele si se pun in tigaie.Adaugam si rosia decojita si taiata cubulete.Se mai adauga un pahar de apa,se sareaza si se pipereaza dupa gust.Se adauga aproape tot patrunjelul tocat,otetul balsamic si se mai lasa pe foc cateva minute,amestecand continuu.
Se toarna sosul intr-un vas de lut(sau termorezistent),si deasupra se pune conopida,avand grija sa o scufundati mai bine de jumatate in sosul de rosii,iar deasupra o stropim cu 3-4linguri de ulei de masline.Se acopera cu un capac(sau folie de aluminiu),avand grija sa nu atinga conopida.
Conopida va fierbe atat in sos,cat si in aburi.
Se lasa la cuptor 1ora si 30minute.Se scoate scoate si se orneaza cu restul de patrunjel.

Tipsuri

  • 1se pot pune si ciuperci,pt un gust mai bun(eu am uitat)

Reteta in imagini

2 comentarii: